Eiwitrijk dieet

Een eiwitrijk dieet is een doeltreffende manier om af te vallen. Niet voor niets volgen veel mensen deze gezonde en voedzame voedingswijze. Het basisprincipe is dat je veel hoogwaardige eiwitten eet en de consumptie van koolhydraten sterkt vermindert, waarbij je dagelijks minimaal 1,5 liter water en ruime porties verse groenten neemt. Doordat jouw inname van koolhydraten erg beperkt is, zoekt jouw lichaam naar andere bronnen van energie. Ongeveer 48 uur nadat je aan het dieet bent begonnen, schakelt het over op vetverbranding, waardoor jouw afvalproces van start gaat. Ketosestrips zijn in deze fase een praktisch hulpmiddel: ze meten of jouw lichaam al dan niet in ketose is.

lees meer

Een greep uit ons assortiment eiwitrijke producten

Shake Aardbei – DeliNutri

 12,95
Bestellen

Omelet Champignon – DeliNutri

 12,95
Bestellen

Wok-kip in Zoetzure Saus – Kant en Klaar – Nutrisaveurs

 5,65
Bestellen

Pannenkoek Appel Caramel – DeliNutri

 12,95  10,95
Bestellen

Bruin Brood – Kant en Klaar – DeliNutri

 3,49
Bestellen

Reep Cranberry Granaatappel Crunch – DeliNutri

 12,95
Bestellen

Groentesoep – DeliNutri

 12,95
Bestellen

Reep Crunchy Caramel – DeliNutri

 12,95
Bestellen

Wafels Vanille – DeliNutri

 11,49
Bestellen

Koekjes Appel Kaneel – DeliNutri

 8,95
Bestellen

Smoothie Aardbei – Kant en Klaar

 2,49
Bestellen

Pudding Yoghurt Bosvruchten – DeliNutri

 12,95
Bestellen

Bekijk hieronder ons assortiment eiwitrijke dieet producten per eetmoment

Ontbijt (102)

Lunch (80)

Warme maaltijd (42)

Tussendoortje (84)

Drinken (55)

Volop variatie

Volg  je dit dieet, dan is het belangrijk dat je jouw maaltijden en tussendoortjes over zes dagelijkse eetmomenten verdeelt. Je eet dus regelmatig en krijgt op deze manier geen hongergevoel. Bij Dieetland vind je een ruim assortiment producten voor jouw eiwitrijk dieet: voedingsmiddelen voor de ochtend-, middag- en avondmaaltijd en tussendoor. Daarnaast verkopen we diverse dranken met een verlaagde hoeveelheid koolhydraten. Lekker zelfgebakken brood voor het ontbijt, smaakvolle omeletten voor de lunch en diverse soepen, sauzen, dressings, pasta’s voor het diner bijvoorbeeld. Met de verschillende artikelen kun je elke dag iets anders op tafel zetten, zodat de eiwitrijke voeding niet snel verveelt en je het dieet makkelijker volhoudt.

Eiwitrijk dieet: de voordelen

Eiwitrijk eten heeft meerdere pluspunten. Het zorgt onder andere voor een goed gevoel van verzadiging, waardoor je tijdens jouw ontbijt, lunch en diner minder eet en tussendoor minder snel trek hebt. Je zit sneller en langer vol, om het maar eens simpel te zeggen. Het verteren van eiwitten kost bovendien veel energie, waardoor meer vet wordt verbrand. Jouw lichaam is door de hoogwaardige eiwitten ook nog eens beschermd tegen spierverlies. Wat op zich al een pluspunt is, maar ook omdat spieren veel energie verbruiken, wat een positief effect op jouw vetverbranding heeft.