Welke Groenten mag ik eten tijdens een eiwitdieet

Welke groenten zijn nu toegestaan en welke niet?

Je mag bij het eiwitdieet groenten eten. Het is zelfs belangrijk dat je dit doet. Nu mogen natuurlijk niet alle groenten gebruikt worden tijdens het dieet. Om het voor je zo makkelijk mogelijk te maken, hebben wij hier neergezet welke groenten je wel, beperkt of niet mag eten in de eerste drie fases.

Onbeperkt toegestane groenten per dag : Andijvie, asperge, avocado, broccoli, cantharel, champignon, Chinese kool, oesterzwam, paksoi, rabarber, sla (alle soorten), spinazie, tahoe / tofu, waterkers, witlof, zure augurk, zuurkool
Toegestane groenten per dag tot maximaal 200 gram :Aubergine, bamboescheuten, bleekselderij, bloemkool, courgettes, groene kool, komkommer, koolrabi, knolselderij, paprika, prei, raapstelen, radijs, rode kool, savooiekool, snijbonen, sperziebonen, snijbiet, spitskool, spruitjes, taugé, tomaat, tuinbonen, venkel, witte kool, wortel (gekookt)
Toegestane groenten per dag tot maximaal 50 gram :(Knol)selderij, peultjes, pompoen, rode biet, uien, venkel, wortel (rauw)
Niet toegestane groenten :Aardappel, artisjok, bonen (bruine, rode en witte), doperwten, linzen, maïs, pastinaak

Welke soorten fruit en zetmeelproducten tijdens een eiwitdieet

Welke fruit en zetmeelproducten zijn nu toegestaan?

Het eten van fruit mag pas weer vanaf fase drie. Nu kun je natuurlijk niet alles onbeperkt eten. In het onderstaand overzicht zie je wat je aan fruit vanaf fase drie mag eten.

Je kunt een keuze maken uit de onderstaande fruitsoorten :250 gram aardbeien, 2 abrikozen, 1 plak ananas, 1 appel, 1 halve banaan, 250 gram bessen, 120 gram bosbessen, 250 gram frambozen, 1 halve grapefruit, 20 kersen, 2 kiwi’s, 1 halve mango, 1 nectarine, 1 halve papaja, 1 peer, 1 perzik, 1 halve grapefruit, 2 pruimen, 2 mandarijnen, 150 gram meloen, 1 sinaasappel, 250 gram watermeloen

Het eten van zetmeel producten mag pas weer in fase vier. Natuurlijk is ook dit niet onbeperkt. In het onderstaande overzicht, vind je wat je mag nuttigen vanaf fase vier.

Gebruik maximaal 200 gram aan zetmeelproducten. Gekookte aardappelen (ongeveer 3 stuks ter grote van een ei), bulgur (maximaal 100 gram), couscous (maximaal 100 gram), pasta, rijst (60 gram, ongekookt gewogen)

Kijk ook hier eens voor meer uitleg over het eiwitdieet:

Het eiwitdieet van Dieetland
Welke fases zijn er
Uitleg per fases in het eiwitdieet
Welke groenten mag ik eten
Welke soorten vlees en vis mag ik eten
Welke fruit en zetmeelproducten mag ik eten
Problemen tijdens het eiwitdieet
Wanneer kan ik het dieet beter niet volgen
Veelgestelde vragen