ALGEMENE INFORMATIE

Bestellingen die worden geplaatst op werkdagen tot 23.00 uur, worden dezelfde dag verstuurd. En op zondag verzenden we bestellingen die tot 18.00 uur worden gedaan.

Wij versturen je bestelling in een neutrale verpakking en zetten DL als afzender op het verzendlabel. Ook in de Track & Trace zal DL als afzender te zien zijn.

Wij hebben helaas geen invloed op eventuele vertragingen die ontstaan bij de distributie van jouw pakket bij het transport bedrijf en vragen hiervoor jouw begrip. Bij vragen hierover kun je uiteraard wel contact met ons opnemen.

Indien je niet thuis bent als de chauffeur met het pakket bij je aan de deur staat, kan het pakket bij je buren worden bezorgd. Je vindt in dat geval een kaartje in je brievenbus, waarin staat bij welke buren je je pakket kunt afhalen. Wanneer de chauffeur het pakket niet bij jou of je buren kan bezorgen, gaat je pakket direct naar het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt. Hier kun je het de volgende dag (met uitzondering van zon-en feestdagen), vanaf 15:00 uur ophalen.

Wil je niet dat het pakket bij de buren bezorgd wordt, kies dan direct voor een afhaalpunt.

Let op! het pakket ligt maximaal 1 week bij het afhaalpunt, daarna gaat het retour naar ons.
De kosten voor deze retourzending zal verrekend met de terugbetaling van je aankoopbedrag.

 NEDERLAND

  • GRATIS bij bestellingen boven de € 60,-
  • € 3,95 bij bestellingen onder de € 60,-

 BELGIE     DUITSLAND

  • GRATIS bij bestellingen boven de € 85,-
  • € 5,95 bij bestellingen onder de € 85,-

Naar Frankrijk rekenen wij € 19,95 en voor Spanje rekenen wij € 24,95 aan verzendkosten. Voor de overige landen zijn de verzendkosten op aanvraag.

Bestellingen die worden geplaatst op werkdagen tot 23.00 uur, worden dezelfde dag verstuurd. Op zondag tot 18.00 uur.

Wij hebben helaas geen invloed op eventuele vertragingen die ontstaan bij de distributie van jouw pakket bij het transport bedrijf en vragen hiervoor jouw begrip. Bij vragen hierover kun je uiteraard wel contact met ons opnemen.

Inloggen kun je op twee manieren:

Vóórdat je begint met winkelen:
De eerste manier is direct op de thuis pagina (home). Boven aan de pagina staat aan de rechter kant de knop Login/Registreer of druk op je mobiel/tablet onder in de balk op het icoontje links van de winkelwagen.
Let op! Je zult zien dat producten van een eerder bezoek (zonder afrekenen) nog in het winkelwagen geheugen staan.

Nadat je hebt gewinkeld
De tweede manier is inloggen bij het afrekenen. Je kunt dan inloggen vlak boven de factuurgegevens.
Let op! Producten van een een eerder bezoek (zonder afrekenen) zullen worden toegevoegd aan deze bestelling, controleer hem goed.

Wanneer een bestelling niet correct is geleverd, (verkeerde producten en of de verkeerde hoeveelheden) neem dan direct contact op via ons contactformulier, of via de mail. Geen zorgen, wij zullen daarna zo snel mogelijk contact met je opnemen om het op te lossen.

Staat in de track en trace informatie dat het pakket is geleverd, maar heb je nog niets ontvangen? Dan adviseren wij je om eerst navraag bij de buren te doen. Mocht je niet thuis zijn op het moment van bezorging, dan mag de bezorger van PostNL het pakket bij je buren afgeven. Zo hoef jij niet onnodig lang op je pakket te wachten. Normaal gesproken krijg je ook hiervoor een briefje in de brievenbus, maar dat wordt helaas nog wel eens vergeten.

Heb je gekozen voor een afhaalpunt? Normaal gesproken ligt het daar de volgende dag vanaf 15.00 uur voor je klaar. Ook als je geen bericht van PostNL hebt ontvangen, kan het de moeite lonen om even bij het afhaalpunt langs te gaan (en vergeet dan niet om een legitimatiebewijs mee te nemen). Of bel ze anders even.

Kom je er zelf niet uit en wil je onze hulp? Neem dan gerust contact met ons op via email of telefoon (085-4011335). Dan helpen we je graag!

Je kunt je spaarpunten inwisselen op de winkelwagen pagina. Op deze pagina zie je een overzicht van de producten die je in je winkelwagen hebt liggen.

Daarboven zie je in de gele balk hoeveel spaarpunten je te besteden hebt. Klik op korting toepassen om het aantal spaarpunten in te geven. Standaard staat het volledige aantal in gevuld, maar dat mag je ook naar een lager aantal veranderen.
Bevestig dit nogmaals met korting toepassen.
Tip: zorg ervoor dat je bent ingelogd. Anders “weet” ons systeem niet hoeveel spaarpunten je hebt en zijn de spaarpunten niet zichtbaar.

Vanaf heden krijg je geen spaarpunten meer op je bestelling. Op dit moment krijg je de korting direct op de bestelling. Die korting loop op tot ….% op je totale bestelling!

Wil je meer informatie over onze spaarpunten? Kijk dan bij onze uitleg spaarpunten.

Het kan zijn dat je de vorige keer een bestelling hebt gedaan zonder een account aan te maken, dit houdt in dat jouw adres gegevens toen niet zijn opgeslagen. Mocht je vaker bij ons gaan bestellen, dan raden wij je aan om een account aan te maken waarmee je voortaan kunt inloggen. Dit aanmaken kan HIER. Heb je wel een account, maar lukt het toch niet om in te loggen, vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Mocht het inloggen nog altijd niet lukken, laat ons in dat geval svp weten dat je problemen hebt met inloggen, door ons te bellen of via het contact formulier. Wij helpen je graag.

Je kunt bij ons niet afhalen, wij versturen alle bestellingen met PostNL.

Een tegoedboncode die niet werkt kan verschillende oorzaken hebben:
De tegoedboncode is hoofdlettergevoelig
De tegoedboncode is niet meer geldig
Let dus goed op dat je de tegoedboncode goed overneemt: met hoofdletters en of spaties.

Mocht de code alsnog niet werken, betaal dan het bedrag zonder de korting en neem contact op met de klantenservice. Als blijkt dat je recht had op een korting, zullen we dit achteraf met je verrekenen.

DIEET INFORMATIE

Met het eiwitdieet zijn zeer goede resultaten te behalen. Hoeveel kilo je verliest hangt natuurlijk af van persoonlijke factoren, zoals leeftijd, mate van overgewicht en de hoeveelheid beweging per dag. Het eiwitdieet is zowel geschikt voor mensen die slechts enkele kilo’s af willen vallen, als voor mensen die 20, 30 of meer kilo te veel wegen.

Nee, het eiwitdieet is geen crashdieet. Een crashdieet levert namelijk te weinig energie en te weinig voedingsstoffen waardoor je wel afvalt maar tevens verlies van spierweefsel heeft en de stofwisseling langzamer gaat werken. Het eiwitdieet bestaat uit producten met weinig koolhydraten en veel eiwitten. Door de grote hoeveelheid eiwitten die het eiwitdieet levert, wordt de spiermassa juist ondersteund. Het gewichtsverlies tijdens het eiwitdieet gebeurt (bijna) uitsluitend ten koste van de vetten en de stofwisseling blijft goed op peil. Daarnaast wordt het eetpatroon aangevuld met een vitaminen- en mineralen supplement, zodat er geen tekorten ontstaan. Bij een crashdieet volg je daarnaast geen programma om het streefgewicht te behouden. Bij het eiwitdieet word je naar een gezond eetpatroon toegebracht door middel van de fases in het dieet.

Bij Dieetland begin je in fase 1 of fase 2, dit is de strenge fase waarin je dieetproducten nuttigt met veel eiwitten en weinig koolhydraten. In fase 1 eet je per dag 3 eiwitmaaltijden en 3 eiwitrijke tussendoortjes, aangevuld met de toegestane groentes en een vitaminen- en mineralen supplement. In fase 2 vervalt er een eiwitmaaltijd, welke wordt vervangen door vlees, vis of een vegetarisch product: een bijna gewone warme maaltijd, waarbij je alleen aardappels en/of pasta weg laat. Zodra jouw streefgewicht (bijna) is bereikt stap je over naar fase 3, de overgangsfase. In fase 3 gaat jouw lichaam langzaam weer wennen aan een normale hoeveelheid koolhydraten. Per week wordt er 1 eiwitmaaltijd of tussendoortje vervangen door een reguliere maaltijd of tussendoortje totdat je een volledig normaal eetpatroon heeft. Daarnaast gebruik je nog het vitaminen- en mineralen supplement, de toegestane groentes en een stukje fruit. Wanneer je op gewicht bent, stap je over naar de belangrijkste fase van het proteïnedieet, fase 4, de onderhoudsfase.
Voor alle fases van het proteïnedieet geldt, dat deze minimaal 2 weken per fase duren. Natuurlijk wordt er, na het volgen van het dieet, wel eens afgeweken van het gewenste eetpatroon. Je kunt op gewicht blijven door dan een balansdag in te voeren.

Ja, dat kan. In onze webwinkel zijn regelmatig aanbiedingen te vinden. Ook kun je inschrijven voor onze nieuwsbrief, omdat we speciaal voor onze nieuwsbriefleden regelmatig acties hebben. Ook hebben we een voordelig weekpakket, waarmee je met een korting met het eiwitdieet kennis kunt maken.

Tijdens het eiwitdieet worden de opgeslagen vetten afgebroken om energie te leveren, hierbij ontstaat een soort stressreactie in het lichaam. Het lichaam moet hard werken om energie vrij te maken. Daarnaast worden er tijdelijk geen fruit en andere koolhydraatrijke producten gegeten. Daardoor kunnen er tekorten ontstaan aan o.a. vitamine C en B en de mineralen ijzer en foliumzuur. Om die reden is het dus belangrijk om een vitaminen- en mineralen supplementen te nemen.

Voedingsmiddelen als brood, pasta, fruit, rijst, snoepgoed (behalve het suikervrije snoepgoed uit onze webshop), vlees, vis, bier, wijn… zul je even van het menu moeten schrappen. Deze producten bevatten veel koolhydraten. Water, koffie, thee, een glas light drank, groenten en rauwkost zijn geen enkel probleem. Vanaf fase 2 eet je zelfs weer vlees en vis.

Wanneer we de inname van koolhydraten zodanig verminderen dat het lichaam daar niet meer voldoende energie uit kan halen, gaat het lichaam de opgeslagen vetten gebruiken voor energie. Deze vetverbranding heet het ketoseproces en is een natuurlijke afslankreactie van het lichaam. Het is vrij lastig om zelf, met ‘normale voeding’, het ketoseproces op gang te brengen. Het gevaar is dan, dat je toch teveel koolhydraten binnenkrijgt om volledig in ketose te raken, dat je veel noodzakelijke voedingsstoffen mist en je niet de juiste eiwitten, vetten en koolhydraten binnenkrijgt.

Ja, je kunt weer normaal eten. Natuurlijk is het wel belangrijk, dat je er een gezond voedingspatroon op na houdt. Dat komt hier op neer: eet niet meer dan nodig, kies voor de juiste soorten koolhydraten en eet het liefst 6 keer per dag om zo de stofwisseling op peil te houden. Wanneer je toch afgeweken hebt van het gewenste eetpatroon, kun je een balansdag houden.

De producten zijn eiwitrijk. De eiwitmaaltijden bestaan over het algemeen voor 75% uit plantaardige eiwitten en voor 25% uit dierlijke eiwitten. De basisgrondstoffen zijn soja eiwitten, ei, melk, alfalfa en erwten. Dieetland heeft een ruime keuze aan producten. Door de grote variatie in de producten is het dieet goed vol te houden en is er voor iedere smaak het juiste product te vinden. Het assortiment bevat veel verschillende eiwitproducten, zoals zoete en hartige gerechten : bijvoorbeeld de diverse wafels, diverse biscuits, desserts, omelet, pannenkoek, pasta, pizza en toast.

Wat is duur? De eiwitproducten van Dieetland bevatten hoogwaardige eiwitten, welke voor een optimaal resultaat zorgen. Goedkopere alternatieven zijn doorgaans minder goed van kwaliteit. Naast de eiwit producten heb je in fase 1 alleen maar de toegestane groentes nodig. Dat betekend dat je veel minder gewone boodschappen hoeft aan te schaffen. Een maaltijd met een eiwit product kost € 1,85 wanneer je voor een doosje met zakjes kiest. Bij aanschaf van een voordeelpot ben je zelfs voordeliger uit.

Bij een calorie-arm dieet verlies je meestal naast vet ook spiermassa. Je wilt natuurlijk geen verlies van spieren. De bedoeling is dat je vooral, en bijna uitsluitend, overtollig lichaamsvet gaat verliezen. De producten van Dieetland zijn koolhydraatarm én eiwitrijk. De lage hoeveelheid koolhydraten maakt verbranding van het eigen lichaamsvet mogelijk en de eiwitten beschermen de spieren. Dat is waar het om gaat. Daarnaast zorgen de vele eiwitten voor een hoge verzadiging. Je hebt dus niet snel honger, waardoor het dieet goed vol te houden is.
Zorg daarnaast voor voldoende beweging (minimaal een half uur per dag) zodat je spiermassa kweekt. Spiermassa geeft vorm aan het lichaam en zorgt voor een snellere stofwisseling waardoor er, zelfs in rust, meer vet wordt verbrand.

Je vind de meeste van onze producten niet in de supermarkt of bij de drogist. Onze producten zijn alleen te koop in onze webshop.

Je bent geheel vrij in de keuze of je wel of geen advies wilt hebben tijdens het eiwitdieet. Op onze site staat het gehele dieet goed uitgelegd, waardoor veel mensen er voor kiezen om zelfstandig te doen. Wanneer je producten bij ons afneemt, krijg je desgewenst altijd gratis advies, zowel per mail als telefonisch.

Tijdens het eiwitdieet ben je stapsgewijs naar een gezond eetpatroon toegebracht. Je eindigt het dieet met de onderhoudsfase, fase 4. Dit is de stabilisatiefase. Fase 4 is de laatste stap naar een gezond eetpatroon. Wanneer je na het eiwitdieet niet meer eet dan nodig is en voldoende beweegt, kun je een levenslang resultaat behalen. Wanneer je toch afgeweken bent van het gezonde eetpatroon, dan kun je een balansdag met onze producten invoeren, zodat je op gewicht blijft en niet het gehele dieet opnieuw hoeft te doorlopen.

Iedereen die gezond is kan met het eiwitdieet afvallen. Wanneer een eiwitdieet niet werkt (je valt helemaal niets af) kunnen er een aantal oorzaken zijn :
– Je eet ongemerkt (teveel) koolhydraten (zoals een te veel aan repen, deze leveren meer koolhydraten),
– Je krijgt te weinig calorieën en eiwitten binnen (dus nooit eetmomenten overslaan),
– Je gebruikt eiwitsupplementen van slechte kwaliteit (sommige eiwitproducten zijn goedkoper, maar bevatten minder eiwitten),
– Je hebt niet of te weinig bewogen.

Wanneer jouw gewichtsverlies niet lang aanhoudt en je snel toeneemt in gewicht kunnen er de volgende mogelijke oorzaken zijn :
– Je bent na het dieet meteen gestopt en je hebt het eiwitdieet niet goed afgebouwd,
– Je bent na jouw dieet vervallen in oude en dus misschien wel slechte eetgewoonten.

Als het je niet lukt om af te vallen met het eiwitdieet, vraag ons dan gerust om advies.

Dieetland werkt met hoogwaardige eiwitdieet producten. Deze producten zorgen voor een optimaal resultaat, wanneer je je aan de fases van het dieet houdt.

Ja en nee. Je “moet” wel starten in de strenge fase. Dit kan fase 1 of fase 2 zijn. Wanneer je maar een paar kilo af wilt vallen, raden wij je een start in fase 2 aan. Om vooral vetmassa te verliezen is het ketoseproces erg belangrijk. Je raakt alleen in ketose wanneer je het dieet in de strenge fase begint. Hierna is het ook belangrijk om na de 2e fase, het dieet goed af te bouwen. Dus 2 weken fase 3 en 2 weken fase 4, zodat het lichaam weer kan wennen aan de koolhydraten.