Welke soorten vlees en vis mag ik eten tijdens een eiwitdieet

Welke vlees en vis soorten zijn nu toegestaan en welke niet?

Je mag bij het eiwitdieet vanaf fase twee vlees en vis eten. Nu mogen natuurlijk niet alle soorten vlees en vis gebruikt worden tijdens het dieet. Om het voor je zo makkelijk mogelijk te maken, hebben wij hier neergezet welke vlees en vis soorten je wel, zij het beperkt, mag eten vanaf fase twee.

Vanaf fase 2 kun je een keuze maken uit de onderstaande producten. Je mag maximaal 100 tot 150 gram per dag gebruiken.

Gevogelte (borst en bil) en wild :
Duif, fazant, kalkoen, kip (geheel), konijn, struisvogel
Vis :
Coquilles, forel, garnalen, griet, kabeljauw, krab, kreeft, rog, roodbaars, schelvis, schol, tarbot, tong, tonijn, wijting, witvis
Eenmaal per week mag je een stukje :
Haring, makreel, paling, sardienen, sprot, zalm
Vlees :
Biefstuk, entrecote, haaskarbonade, kalfsgehakt, kalfskotelet, kalfslapje, kalfsoester, lamsvlees, paardenvlees (alle soorten), ribkarbonade, rundergehakt,  runderhaas (filet), rosbief, schenkel, schouderkarbonade, varkenshaas
Vleesvervanger :
Ei (2 stuks), GoodBite braadworst, GoodBite Frankfurters, GoodBite rul gehakt, quorn, tempé,  tofu, valess
Beleg :
Casselerrib, filet american, fricandeau, ham, hüttenkäse, kaas (10+ of 20+), kalkoen, kip, ossenworst, rookvlees, rosbief,  smeerkaas 20+, Zwitserse strooikaas

Kijk ook hier eens voor meer uitleg over het eiwitdieet:

Het eiwitdieet van Dieetland
Welke fases zijn er
Uitleg per fases in het eiwitdieet
Welke groenten mag ik eten
Welke soorten vlees en vis mag ik eten
Welke fruit en zetmeelproducten mag ik eten
Problemen tijdens het eiwitdieet
Wanneer kan ik het dieet beter niet volgen
Veelgestelde vragen